آموزش ها

دلایلی برای مهاجرت نکردن به ویندوز 10 !

همه ی شرکت های عرضه کننده اپلیکیشن و سیستم عامل تلاش می کنند تا کاربران خود را به استفاده از نسخه نهایی محصول خود تشویق کنند زیرا در نسخه نهایی ایراد ها و مشکلات نسخه های قبلی رفع می شود.

مایکروسافت همانند کمپانی های دیگر تلاش میکند تا کاربرانش را به استفاده از ویندوز 10 (نسخه نهایی) متقاعد کند.

در این مدت شاهد آپدیت‌های مختلفی برای این نسخه (ویندوز 10) از ویندوز بودیم و سعی شده تا برخی کاستی‌های نسخه قبلی حذف شود و امکانات بهتری به آن افزوده گردد.

windows10

در این مطلب به بررسی 3 دلیل می‌پردازیم که شاید شما را از مهاجرت به ویندوز 10 منصرف کند!

دلیل اول: اگر Windows Media Center برای شما مهم است به ویندوز 10 مهاجرت نکنید!

پروژه توسعه مدیاسنتر در سال 2009 یعنی تا قبل از رونمایی ویندوز8 متوقف شده بود و کاربران می‌توانستند این برنامه را به عنوان جزیی جداگانه از ویندوز نصب نمایند ولی برنامه‌ای برای آپدیت و بروزرسانی مدیاسنتر وجود نداشت.  حال مایکروسافت اعلام داشته که ویندوز مدیاسنتر کاملا حذف شده و برنامه‌های مبتنی بر XBOX جایگزین آن شده‌اند و سعی شده تا کنسول بازی مایکروسافت به عنوان دستگاه پخش ویدیو نیز مورد استفاده قرار بگیرد تا باز هم مایکروسافت در این بخش ردپایی از خود بجای گذاشته باشد.

مایکروسافت اعلام داشته کسانی که به استفاده از این برنامه نیاز دارند می‌توانند از آن بر روی نسخه‌های قدیمی‌ ویندوز استفاده کنند و نمی‌توانند به نسخه جدید ویندوز مهاجرت کنند.

media-center

دلیل دوم : اگر سیستم‌های یکپارچه را دوست ندارید به ویندوز 10 آپدیت نکنید!

مایکروسافت سعی می‌کند تا سرویس‌های خود را درون سیستم عاملش قرار ندهد و کاربران در صورتی قادر به انجام این کار خواهند بود که این برنامه‌ها را از خود مایکروسافت دانلود کنند ولی در رویه جدید سرویس‌هایی چون OneDrive به عنوان بخشی از ویندوز 8 وجود داشتند و راهی برای غیرفعال کردن آن وجود نداشت مگر اینکه حساب کاربری مایکروسافت خود را غیرفعال می‌کردید. در ویندوز 10 این ابزارها و سرویس‌ها بطور پیشفرض وجود دارند با این تفاوت که کاربران قادرند تا آن‌ها را غیرفعال کنند، ولی راهی برای حذف دایمی آن‌ها وجود ندارد.

Windows-10-10074-2-720x479-450x299

دلیل سوم: اگر می‌خواهید پشتیبانی از ویندوز 7 پایان نیابد به ویندوز 10 بروزرسانی نکنید!

یکی از بزرگترین دغدغه‌های کاربران ویندوز 7 پایان یافتن پشتیبانی از این نسخه است.کاربران ویندوز 7 تصور دارند در حالیکه نسخه هفتم ویندوز دیگر قدیمی شده‌است و کاربران اقبال زیادی نسبت به نسخه 10 نشان داده‌اند مایکروسافت نیز برای بالا بردن آمار به پشتیبانی از ویندوز7 پایان بخشد همان اتفاقی که برای ویندوز XP روی داد.

  آموزش آپدیت از نسخه‌ی خانگی (Home) به نسخه‌ی پرو (Pro) در ویندوز 10

همه این نگرانی‌ها در حالیست که مایکروسافت در بروزرسانی‌های ویندوز7 تنها بسته‌های امنیتی منتشر می‌کند و قابلیت و امکانات جدیدی به این نسخه اضافه نمی‌کند. مایکروسافت وعده داده که آپدیت به ویندوز10 برای کاربران خانگی رایگان خواهد بود و کسانی که از نسخه‌های ویندوز7 به بعد استفاده می‌کنند می‌توانند به این نسخه به طور رایگان بروزرسانی کنند البته به شرط اینکه کامپیوتر شما سخت افزار لازم برای پذیرش ویندوز10 را داشته باشد.

باید بدانید آپدیت‌های امنیتی ویندوز7 تا سال 2020 ادامه خواهد داشت هرچند که آپدیت‌های نرم افزاری جهت رفع باگ‌ها تا پایان امسال متوقف خواهد شد. مایکروسافت اذعان دارد که شما به امکانات بیشمار ویندوز10 احتیاج دارید و مایل به بروزرسانی خواهید بود ولی باز هم این شما هستید که راجب به مهاجرت تصمیم می‌گیرید و شاید تصور کنید کنید که ویندوز7 آنچنان هم قدیمی نیست.

Windows-7-620x465-450x338
چطور بود !

mohammadreza

چند سالی هست که مشغول مدیریت و نویسندگی سایت های مختلف هستم تنها دلیلش هم عشق و علاقه بی پایان به این کار

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا